افتتاح وبسایت و صفحات اجتماعی کانون فرهنگ صلح و اعتدال افغانستان

پنجشنه 19 حمل همایشی با حضور جمعی از اهالی دانش و فرهنگ به هدف افتتاح وبسایت و صفحات اجتماعی کانون فرهنگ صلح و اعتدال افغانستان در دفتر مرکزی این کانون در کابل برگزار شد.
دکتر خواجه بشیر احمد انصاری رییس کانون فرهنگ صلح و اعتدال افغانستان ضمن خیر مقدم به میهمانان، هدف از تأسیس کانون فرهنگ صلح و اعتدال افغانستان را مبارزه علیه اسلام هراسی و افراطیت خشونت بار عنوان کرده و افزودند: چهل سال است که جمجمه‌های مردم ما در نتیجه‌ی دخالت دیگران و برداشت‌های نادرست از دین، روی باروت کینه و عداوت قرار دارد و لازم است که اهل فرهنگ و دانش در این مورد توجه نمایند.
ایشان افزودند: تا زمانیکه از لحاظ ذهنی وروانی در زمینه خشونت‌زدایی کار صورت نگیرد مشکل افراطیت و خشونت‌محوری در کشور ما حل نخواهد شد.

دکتر انصاری دربخش دیگری از سخنان‌شان همکاری در جهت برآورده شدن این اهداف را مهم ارزیابی کرده وخواهان همکاری همه نهاد‌ها شدند.
ایشان در بخش اخیر سخنان‌شان بر ضرورت استفاده از روش های نرم‌افزاری در کنار روش‌های دیگر برای زدودن و خشکانیدن ریشه‌های افراطیت خشونت‌بار از دل و دماغ آدم‌کشان از هر قماش و نوعی تأکید کرده و مهمترین هدف تأسیس وبسایت و پایگاهای انترنی کانون فرهنگ صلح و اعتدال را برآورده شدن این مأمول عنوان کردند.
پس از سخنان دکتر خواجه بشیر احمد انصاری، وبسایت و صفحات اجتماعی کانون فرهنگ صلح و اعتدال افغانستان با افتتاح نمادین وبسایت و پخش ویدیوی معرفی کانون اعتدال رسما افتتاح شد.

در اخیر همایش دیدگاه ها و نظریات برخی از اشتراک کنندگان نیز گرفته شد که همه‌ی ایشان حمایت خویش را از این نهاد مهم اعلام نمودند.
وبسایت کانون فرهنگ صلح و اعتدال افغانستان و صفحات اجتماعی این نهاد در فیسبوک و تویتر با زبان های فارسی، پشتو و انگلیسی قابل دسترسی به علاقه مندان فکر و فرهنگ میباشد.
افتتاح خود کانون اعتدال، در آینده نزدیک صورت خواهد گرفت.


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *