افتتاح وبسایت و صفحات اجتماعی کانون اعتدال افغانستان

پنجشنه 19 حمل همایشی با حضور جمعی از اهالی دانش و فرهنگ به هدف افتتاح وبسایت و صفحات اجتماعی کانون فرهنگ صلح و اعتدال افغانستان در دفتر مرکزی این کانون در کابل برگزار شد.
دکتر خواجه بشیر احمد انصاری رییس کانون فرهنگ صلح و اعتدال افغانستان ضمن خیر مقدم به میهمانان، هدف از تأسیس کانون فرهنگ صلح و اعتدال افغانستان را مبارزه علیه اسلام هراسی و افراطیت خشونت بار عنوان کرده و افزودند: چهل سال است که جمجمه‌های مردم ما در نتیجه‌ی دخالت دیگران و برداشت‌های نادرست از دین، روی باروت کینه و عداوت قرار دارد و لازم است که اهل فرهنگ و دانش در این مورد توجه نمایند.
ایشان افزودند: تا زمانیکه از لحاظ ذهنی وروانی در زمینه خشونت‌زدایی کار صورت نگیرد مشکل افراطیت و خشونت‌محوری در کشور ما حل نخواهد شد.


دکتر انصاری در بخش دیگری از سخنان‌شان همکاری در جهت برآورده شدن این اهداف را مهم ارزیابی کرده و خواهان همکاری همه نهاد‌ها شدند.
ایشان در بخش اخیر سخنان‌شان بر ضرورت استفاده از روش های نرم‌افزاری در کنار روش‌های دیگر برای زدودن و خشکانیدن ریشه‌های افراطیت خشونت‌بار از دل و دماغ آدم‌کشان از هر قماش و نوعی تأکید کرده و مهمترین هدف تأسیس وبسایت و پایگاهای انترنی کانون فرهنگ صلح و اعتدال را برآورده شدن این مأمول عنوان کردند.
پس از سخنان دکتر خواجه بشیر احمد انصاری، وبسایت و صفحات اجتماعی کانون فرهنگ صلح و اعتدال افغانستان با افتتاح نمادین وبسایت و پخش ویدیوی معرفی کانون اعتدال رسما افتتاح شد.


در اخیر همایش دیدگاه ها و نظریات برخی از اشتراک کنندگان نیز گرفته شد که همه‌ی ایشان حمایت خویش را از این نهاد مهم اعلام نمودند.
وبسایت کانون فرهنگ صلح و اعتدال افغانستان و صفحات اجتماعی این کانون در فیسبوک و تویتر با زبان های فارسی، پشتو و انگلیسی قابل دسترسی به علاقه مندان فکر و فرهنگ میباشد.
افتتاح خود کانون، در آینده نزدیک صورت خواهد گرفت.


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *